26 Şubat 2012 Pazar


Merhaba,
Fatih Projesi Teknoloji ve Liderlik Forumu Kursu Web Günlüğü Topluluğuna Hoşgeldiniz.. Eğitim süresince bu topluluk, katılımcılarımız için kurs öncesinde ve devamında gerçekleştirilecek etkinliklerle ilgili, fikirlerini ve duygularını birbirleriyle paylaşacakları bir alan sunmaktadır. Her günün sonunda sizden günlüklerinizi eklemeniz ve kurs hakkında ilginizi çeken her hangi bir konuya cevap vermeniz istenecektir. Bu alanda çalışırken kurumunuzdaki işbirliği ve öğrenme potansiyelini düşünün… Lütfen ilk etkinlik olarak yaşadığınız yada tanık olduğunuz bir başarı öykünüzü bu yazıya yorum olarak ekleyiniz… Tekrar hoş geldiniz..

MEB-YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ TEKNOLOJİ VE LİDERLİK FORUMU KURS PROGRAMI

Adnan YAZGI-Yasin TEMEL-Dilek ŞAHİN

19 yorum:

  1. Önelikle Merhba
    Ben burda Zonguldak'ta görev yaptığım sırada sınıf öğretmeni olduğum sınıfta Can Bilgiç adlı öğrencimin başarı öyküsünü anlatayım.Can babası hapiste olduğunda doğan ve babası tarafında hiçbir zaman kabul edilmeyen babaannesi tarafından büyütülen hassas bir çocuktu. Çok azimli ve çalışkandı.Çok istediği TOBB Üniversitesi Burslu Edebiyat Öğretmenliği kazandı.Okulda çok faal oldu üniversitenin halk oyunları ekibi ile en son Rusya'ya gidecekti.Her zaman taktir ettim Can'ı manevi olarak babasına çok kızmasına rağmen hiçbir zaman yılmadı.Başarı; Karanlığa küfretmek yarine bir mum yakmayı bilmek galiba...

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar
    Ahmet Sait AYYILDIZ Malatya'da görev yapmaktayım,bende şöyle bir anımı anlatayım.Kocaeli'den Malatya'ya ilk uzun şöförlük deneyimim olacaktı,arabamız küçük clio hb,arabada 5 kişiyiz ufacık bagajda dolu,sabah 6 gibi yola çıktık normalde 14 saat olan yol tek şöför ve acemiliğimden kaynaklanan nedenlerden dolayı 24 saat sürdü :) ertesi sabah 6 da malatyadaydık...

    YanıtlaSil
  3. Atilla Kılıç BURDUR
    Merhaba,
    Yaklaşık bir ay önce Isparta Davraz kayak merkezine gittik. Daha önce hiç kayakla kaymamış biri olarak yaklaşık iki saatte kaymayı profesyonel olarak hiç kimseden yardım almadan öğrendim. Yani insan isterse bir çok şeyi yapabilir.

    YanıtlaSil
  4. Bahattin ERDEM SİNOP
    Merhabalar
    Başarı öyküsü değil belki ama ben bir soruyla sizlerin değerlendirmesini almak istiyorum. İlköğretimde hiç çalışmadan rotasyon gereği ortaöğretimden ilköğretime kura ile geçmiş bir okul müdürünün, müdür yardımcısı ve memuru olmadan sadece bir hizmetli ile haftada 6 saat derse girerek taşıma merkezi bir okulu idare etmesi başarı mıdır? Yorumlarınızı bekliyorum.

    YanıtlaSil
  5. İşe yaramaz adam olmaz dedikleri, aile dostumuzun yeğeni, iş bulma maksadıyla ve ailesinden uzaklaşmak için kaçak yollardan Papua Yeni Gine'ye gitmişti. Ailesi ile bağlarını koparmış gibi yaşıyordu. Uzun süreler kimse haber alamıyordu ondan. Aradan 1 - 2 sene geçtikten sonra Türkiye'ye geldiğini duydum ve oradaki yaşam tarzından, koşullarından çok hoşlandığını ve bu sefer yasal yollardan gitmek istediğini söylüyormuş yakın çevresine. Bu arada bir ingiliz kadar ingilizce konuşabildiğini duydum hakkında. 6 - 7 ay Türkiye'de kaldıktan sonra tekrar Papua Yeni Gine'ye gitmişti. Onun hakkında uzun zaman bildiğim tek şey buydu. Merak etmeme rağmen uzun süreler kendisinden haber alamadım. Bir gün misafirliğe gelen aile dostlarımıza sizin bir Ahmet vardı ne oldu o diye sordum, en son Papua Yeni Gine’ye gitmişti dedim. Aldığım cevap karşısında içimdeki bütün duyular canlandı, bir insanın içindeki enerji, konsantrasyon ve istemesi ile neler başarabileceğini iliklerime kadar tekrardan hissettim. Duyduğum şey şu idi. Bizim Ahmet Sydney Üniversitesinde öğretim elemanı olarak çalışıyor.

    YanıtlaSil
  6. 2012 Yılı Hizmetiçi Eğitim Planını inceledikten sonra Eğitimde FATİH Projesi Teknoloji ve Liderlik Semineri için başvuru yapmak istediğimde başvuruların bize açık olmadığını görüp hayal kırıklığı yaşamışken Milli Eğitim Şube Müdüründen gelen telefonla seminere ismimizin bildirildiğini öğrendim.Başarabilmemiz için çetin bir kışın yaşandığı Tunceli'den 5 Mart 2012 Pazartesi günü saat 9:00 da Aksaray Hizmetiçi Eğitim Enstitüsünde olmamız da bir başarı öyküsü olabilir mi?

    YanıtlaSil
  7. En güzel gökyüzünün altındaki,en güzel yeryüzü Ege'den herkese selamlar,2000 yılında Diyarbakır Çınar ilçesinde tek öğretmen olarak görev yaptığım mezrada senebaşı okul çağında olan öğrencilerin kayıt işlemlerini yapıyorum.sonradan dedesi olduğunu öğrendiğim bir yaşlı amcayla 1.sınıf çağında bir çocuk sınıfa girdi.Yaşlı amca torununu kayıt ettirmek istediğini ancak kimliğinin olmadığının ifade etti kayıp mı dediğimde daha çıkarmadıklarını ifade ettiler.Çocuk okula gelsin siz de kısa zamanda çıkartın diyerek çocuğu sırasına oturttum.Aradan 2 hafta 3 hafta derken amcadan ses seda yok haber gönderdim,okula geldi ne oldu amca kimlik gelmedi ilçeye gidemediniz mi? dedim.Nüfus Müdürlüğünde sorun çıkarttılarsa beraber gidelim ,bak bu çocuk kimliksiz olmaz biran önce çıkması gerekiyor .Amca sessiz, valla hocam sorun büyüktür,sıkıntı büyüktür dedi,merakla ne oldu sorun ne dediğimde aldığım cevap,valla hocam onun daha anasınında kimliği yok...

    YanıtlaSil
  8. Melih KELEŞ SİNOP
    Merhaba Arkadaşlar,
    Sinop Merkez Karapınar YİBO'da Müdür Yrd. sı olarak çalışırken, uzak bir köyden kızlarını okula gönderen çok iyi bir insan olan velimizin liseye geçen büyük kızını okula gönderemediğini bir daha ki sene öğrendim. İki sene sonrada diğer kız kardeşi ilköğretimi bitirecek o da maddi imkansızlıklardan dolayı okuyamayacaktı. Yalnız bu kızlarımızın en belirgin özellikleri veya biz Karapınar YİBO öğretmenlerinin onlara yardımcı olmamıza daha çok teşvik eden özellikleri, kızlarımızın çok terbiyeli, disiplinili, örnek ve çalışkan birer öğrenci olmalarıydı. Babasını karne zamanı İl merkezinde bulup ikna ederek en azından küçük kızın okula gitmesi için çok uğraştım. Babası maddi imkansızlıklardan dolayı gönderemeyeceğini ve her sene yardım talebinde bulunmak istemediğini söyledi. Neyse uzatmadan babamızı ikna ettim ve kzımızın bütün okul masraflarını okul öğretmenlerimizle beraber sağlayacağımız bir sistem kurdum. Kızımız şu an Anadolu Lisesi 11. sınıfta çok başarılı bir şekilde okuyor. Bense aklıma her geldiğinde, her insan gibi mutlu oluyorum.Saygılarımla...

    YanıtlaSil
  9. Herkese Merhabalar
    MEB'in avrupa birliği kapsamında açtığı sınavı kazandım. Avrupa yerine o zamanlarda aynı kategoride öğretmen yollanan Libyaya gittim. Büyükelçilik ilkokulu gittiğimiz yıl ilköğretim okulu oldu. Mezun öğrenciler ilkokuldan sonra gidecekleri okul olmadığı için çoğunlukla okuyamamışlardı. Bunlardan iki kız kardeşi yaşları büyük olmalarına rağmen okula kaydettik. Bunlar okllarını başarı ile bitirip anadolu lisesi sınavlarında başarılı oldular. İkisi de Beşikdüzü anadolu öğretmen lisesini kazandılar. Yaşları küçük olduğundan Türkiye'ye gitmeleri için veli izni gerekiyordu. Velisi olan anne baba izin vermedi. Durumu büyükelçiye bildirdiğimde Ahmet at imzayı yolla dedi. Ailemle birlikte bu çocukları havaalanından yolcu ettik. Sonra ikisinin de okuduğunu hatta birinin okumak için Amerika'ya gittiğini öğrendim ve mutlu oldum.

    YanıtlaSil
  10. Hülya YILDIRIM- ANKARA
    Herkese selamlar;
    Gelen yazıyı okuduğumda önce ne yazacağımı nasıl yazacağımı uzun süre düşündüm.Öğrencilerimden mi yazsam yoksa kızımı mı yazsam diye uzun süre düşündüm..Ama sonradan hiç uzağa gitmemem gerektiğini asıl başarı öyküsünün yanıbaşımda olduüunu farkettim.Evet eşim ve kardeşleri her biri ayrı bir başarı öyküsü kahramanı bana göre.Eşimin ailesi,amcası ve onun çocuklarıyla birlikte mezrada yaşıyorlarmış.Eşim ilkokul 1.sınıfı başka bir köyde yaşayan halasının yanındaokumuş 5. sınıfı bitirene kadar bu böylesürmüş.Ortaokulu abisi ve kızkardeşleriye birlikte ilçede ev tutulmuş ve orada okumuşlar.Liseye geldiklerinde ise lise 1. sınıfı İstanbulda 2.sınıfı Ankarada ablasının yanında 3. sınıfı ise yine ilçedeki evde okuyarak bitirmiş. Üniversite sınavına girip Ankara Veterinerlik Fakültesini kazanarak okuyup Veteriner Hekim olmuş.Ağabeyi yüksek makina mühendisi,Kız kardeşlerinin birisi bilgisayar işletmenliği digeri ise muhasebe bölümü okumuşlar..Şimdiki gençlere ve öğrencilerime hep anlatırım geleceğinizin mimarı sizlersiniz diye..Umarım çalışan hereks karşılığını alır.

    YanıtlaSil
  11. Ben 2008 yılında çok küçük bir okula müdür yardımcısı olarak atandım.Okul eğitim-öğretim açısından tamamen bitmiş öğretmenlerin sadece çay içmek için gelip gittiği bir dinlenme tesisine dönüşmüştü. Atandığımda yeni öğretmenlikten idareciliğe geçmişim müdür yok okulda memur hizmetli kadrosundan memurluk sınavına alıdığı için oda muhasebe işerini bilmiyor.Böyle bir okulda kolları sıvadım. İlk önece okulun temizlik ve çevre düzenlemesi yaptım. Eğitim -öğretimi aksayan ya da aksatan engelleri ortadan kaldırdım.Muhasebe işlemlerini öğrendim(Sözleşmeli ve ücretli öğretmen maaşları öok sıkıntılı)Yani bir sene içinde okul çiçek gibi oldu. Merkez ilçede başarı sırasında 5.okul olduk.

    YanıtlaSil
  12. Özgür NAMAL-Burdur
    Yaklaşık 6 ay önce şuan görev yaptığım okula yönetici rotasyonu ile geldim.Bir önceki görev yaptığım okulda henüz ilk günlerimdi.İlçede senebaşı toplantısı düzenlendi ve milli eğitim müdürümüz bir önceki yılın SBS puanına göre okul sıralamasını verdi.Okulumuz 20 okul içinde sondan ikinciydi.Bu gerçekten zor bir durumdu.Ertesi gün okula gittiğimde ilk işimiz toplantı yapmak oldu ve aldığımız karar doğrultusunda çok kısa bir sürede okulun tüm sınıf ve bölümlerini bilgisayar,projeksiyon ile donatıldı.İlk yıl ve sonraki yıl SBS sonucuna göre ilçede ikinci olundu.Bunu şunun için paylaştım, bir okulda öğretmenin rahat çalışabileceği bir ortam oluşunca başarı ondan sonra geliyor.

    YanıtlaSil
  13. Yılmaz ÜSTÜNDAĞ- BİTLİS
    Bitlisten herkese selamlar.

    YanıtlaSil
  14. Yusuf ŞENUFUK
    Bugün forum konumuzun felsefesi ve hedeflerimizi tartıştık. Normal hizmetiçi faaliyetlerine oranla daha yoğun ve etkileşimli bir çalışmaydı.

    YanıtlaSil
  15. fatih Projesi hakkında bilgi veren bu forum fatih projesinin aslında korkutan bir teknoloji değilde eğlenceli öğretme ortamı sunan eğitim teknoloji olduğunu gösterdi.

    YanıtlaSil
  16. Katıldığım en yoğun hizmetiçi eğitim.Yarın görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  17. İlkokuldan sonra babam beni okula göndermedi. 4 yıl bir mobilya atölyesinde çalıştım. 4 yılın sonunda babam,ailem ve arkadaşlarımı karşı gelmelerine rağmen iş yerinden ayrılarak okula kaydımı yaptırdım. 6 yılın sonunda kendimi üniversitede buldum. akabinde master.

    YanıtlaSil
  18. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. Birinci güne ait yorumumu ikinci gün yazmaya çaba gösteriyorum. Umarım bu gün bunu başarabileceğimi zannediyorum.
    Fatih Projesinin sadece etkileşimli tahta ve tablet bilgisayarlardan ibaret olmadığını düşünmeye başladım. Herkese selamlar.

    YanıtlaSil

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews